shaklee

 Kesan SKIP Sarapan. 

Sarapan apa pagi? Eh… tak sarapan lagi? Tak sempat? Busy dengan keje? Tidak bersarapan telah menjadi satu tabiat biasa di kalangan masyarakat kita sekarang ini terutama bagi bagi mereka yang tinggal di bandar yang sentiasa terkejar-kejar dengan rutin harian. 

Sarapan adalah makanan paling penting dan membantu dalam memulakan hari kita. Tidak mengambil sarapan atau sarapan yang tidak secukupnya boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan.

Mari kita lihat apakah kesan tidak mengambil sarapan pagi.

1) Kekurangan Tenaga
Ini adalah salah satu kesan yang paling negatif. Sarapan membantu memulihkan tahap glukosa darah dengan memberikan anda tenaga yang diperlukan untuk menjadi lebih produktif sepanjang hari anda. Glukosa adalah bahan api sel-sel anda perlukan untuk menghasilkan tenaga. Dengan bersarapan pagi, anda akan berasa lebih bertenaga dan dapat membantu anda menjalankan tanggungjawab anda dengan lebih cekap, anda juga akan mendapati bahawa keupayaan anda untuk menumpukan perhatian dan fokus juga akan bertambah baik.

2) Peningkatan berat badan
Jika anda tidak mengambil sarapan pagi ia boleh menyebabkan peningkatan berat badan dan usaha mengurangkan berat badan (diet) anda gagal. Makan pada waktu pagi membantu mengurangkan selera makan anda pada kemudian hari. Ini membantu untuk mengelakkan anda dari makan secara berlebihan. Juga, tabiat menunggu sehingga petang untuk makan akan meletakkan badan anda dalam ‘mood kebuluran’ menyebabkan ia untuk menyimpan lebih banyak lemak.

3) Mood Muram
Jika anda berasa muram pada waktu pagi, ia mungkin kerana anda ponteng atau tidak bersarapan secara mencukupi. Sarapan  boleh menstabilkan perubahan mood, dan juga mengurangkan kemurungan. Ini adalah disebabkan oleh hakikat bahawa makan bekalan badan anda dengan tenaga ia perlu berfungsi dengan betul. Anda mungkin perasaan bahawa anda lebih gembira dan bertenaga selepas bersarapan.

4) Malnutrisi

Bersarapan memberikan peluang penting bagi untuk membekalkan badan anda dengan nutrien penting. Dengan bersarapan makanan yang sihat dan padat dengan nutrien, protein, karbohidrat kompleks dan juga buah-buahan dan sayur-sayuran. ia dapat membentu membekalkan nutrien dalam kadar yang secukupnya. Kajian juga menunjukkan mereka yang bersarapan pagi lebih cenderung untuk makan secara dan seimbang sepanjang hari.
Apakah pilihan sarapan yang baik?

Terdapat banyak makan yang sesuai dijadikan sebagai sarapan pagi. Secara purata 350-500 kalori, adalah yang terbaik dan perlu merangkumi protein untuk membantu menjaga badan penuh

🔸1 biji telur atau 2 putih telur serta sayur-sayuran menambah dan / atau protein tanpa lemak)

🔸1 cawan oat  dengan 1/2 cawan buahan  beri

🔸1 cawan bijirin serat tinggi (baca label anda, dan cari produk yang mengandungi serat yang tinggi dan kandungan gula rendah)  dengan 3/4 cawan susu rendah lemak / tanpa lemak.

🔸1 gelas Energizing Soy Protein (ESP) di blend bersama buah-buahan atau dicampur dgn minuman kegemaran anda. Ini sarapan yang paling mudah disediakan tetapi TINGGI PROTEIN, lazat & BERKHASIAT. Sesuai untuk ibu hamil, ibu menyusu, warga emas malah untuk pesakit diabetes.

Semoga selepas membaca mengenai kesan tidak bersarapan ini, anda akan untuk bangun sedikit awal untuk menyediakan diri anda dengan makanan yang sihat, walaupun ia sesuatu yang mudah seperti bijirin dengan susu atau buah-buahan. Kalau perlukan sarapan yang cepat, mudah, lazat dan berkhasiat..bancuh jer ESP. 

Bersarapan pagi akan  memberi banyak manfaat dari segi kesihatan dan membantu anda memula hari anda dengan positif

Hubungi saya sekarang 0135202707 untuk membuat pesanan ESP atau mendaftar ahli.

Atau beli sendiri klik Buy Now

📣📣📣

Beli dan daftar sebagai ahli Shaklee, anda layak untuk

➡FREE GIFT

➡FREE Postage

➡FREE Consultation 

➡Cash Bonus

Dan yang paling BEST, dapat menikmati harga ahli. Jimat sehingga 20%.

Leave a comment